Mass culture : (Registro nro. 74848)

Detalles MARC
000 -CABECERA
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001 - NÚMERO DE CONTROL
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003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control 2010 02 17
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20210614222917.0
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
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040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen IIGG
Centro/agencia transcriptor IIGG
245 00 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Mass culture :
Resto del título the popular arts in America.
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1a ed.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC.
Lugar de publicación, distribución, etc. Glencoe :
Nombre del editor, distribuidor, etc. Free Press,
Fecha de publicación, distribución, etc. 1957.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 561 p.
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Colección Aníbal Ford -- .
505 ## - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato 1. The issues joined: Mass culture in America / Bernard Rosenberg -- Mass culture in America: another point of view / David M. White -- 2. Perspectives of mass culture: In what spirit the Americans cultivate the arts / Alexis de Tocqueville -- From "democratic vistas" / Walt Whitman -- The coming of the masses / Jose Ortega y Gasset -- Historical perspectives of popular culture / Leo Lowenthal -- A theory of mass culture / Dwight MacDonald -- The people and the arts / Gilbert Seldes -- Avant-garde and Kitsch / Clement Greenberg -- 3. Mass literature: Books: Is there a best seller formula? / Frank Luther Mott -- Who reads what books and why? / Bernard Berelson -- The book business in America / Alan Dutscher -- The problem of the paper-backs / Cecil Hemley -- Detective fiction: Who cares who killed Roger Ackroyd? / Edmund Wilson -- Raffles and Miss Blandish / George Orwell -- Simenon and Spillane: the metaphysics of murder for the millions / Charles J. Rolo -- Mickey Spillane and his bloody hammer / Christopher La Farge -- Comic books and cartoon strips: Comic strips and their adult readers / Leo Bogart -- Paul, and Horror Comics, and Dr. Wertham / Robert Warshow -- The opinions of Little Orphan Annie and her friends / Lyle W. Shannon -- How to read Li'l Abner intelligently / Arthur J. Brodbeck and David M. White -- Magazines: Values in mass periodical fiction, 1921-1940 / Patricke Johns-Heine and Hans H. Gerth -- Majority and minority Americans: an analysis of magazine fiction / Bernard Berelson and Patricia J. Salter -- 4. Motion pictures: national types as Hollywood presents them / Siegfried Kracauer -- Hollywood and the U.S.A. / Hortense Powdermaker -- The good-bad girl / Martha Wolfenstein and Nathan Leites -- God, radio, and the movies / Frederick Elkin -- The creator-audience relationship in the mass media: an analysis of movie making / Herbert J. Gans -- Company-town pastoral: the role of business in "executive suite" / Eric Larrabee and David Riesman -- 5. Television and radio: Social research in television / Rolf B. Meyerson -- The phantom world of TV / Gunther Anders -- In defense of television / Henry Rabassiere -- The mike in the bosom / Murray Hausknecht -- Mass appeal and minority tastes / Kurt Lang -- 6. Divertissement: Popular songs vs. the facts of life / S.I. Hayakawa -- The new popularity of jazz / Morroe Berger -- Listening to popular music / David Riesman -- card playing as mass culture / Irving Crespi -- Broadway and the flight from American reality / Henry Popkin -- 7. Advertising: American advertising / Marshall McLuhan -- Hollywood's newspaper advertising: stereotype of a nation's taste / David M. White, Robert S. Albert, and R. Alan Seeger -- 8. The overview: Mass communication, popular taste and organized social action / Paul F. Lazarsfeld and Robert K. Merton -- Television and the patterns of mass culture / T.W. Adorno -- Sight, sound, and the fury / Marshall McLuhan -- Notes on mass culture / Irving Howe -- Of happiness and of despair we have no measure / Ernest Van Den Haag -- The middle against both ends / Leslie A. Fiedler -- Popular culture and the open society / Melvin Tumin -- The public arts / Gilbert Seldes
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Rosenberg, Bernard, ed.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona White, David Manning,
Término indicativo de función/relación ed.
942 00 - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Libro
Fuente del sistema de clasificación o colocación Other/Generic Classification Scheme
990 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA [LOCAL, CANADÁ]
Enlace de información para campos 9XX v0100005507
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Enlace de información para campos 9XX v07FORD
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Enlace de información para campos 9XX v24Mass culture. the popular arts in America
990 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA [LOCAL, CANADÁ]
Enlace de información para campos 9XX v28Rosenberg, Bernard, ed.
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Enlace de información para campos 9XX v28White, David Manning, ed.
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Enlace de información para campos 9XX v441a ed.
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Enlace de información para campos 9XX v451957
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Enlace de información para campos 9XX v47Free Press. Glencoe
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Enlace de información para campos 9XX v52561 p.
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Enlace de información para campos 9XX v59Colección Aníbal Ford --
990 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA [LOCAL, CANADÁ]
Enlace de información para campos 9XX v59Contenido: 1. The issues joined: Mass culture in America / Bernard Rosenberg -- Mass culture in America: another point of view / David M. White -- 2. Perspectives of mass culture: In what spirit the Americans cultivate the arts / Alexis de Tocqueville -- From "democratic vistas" / Walt Whitman -- The coming of the masses / Jose Ortega y Gasset -- Historical perspectives of popular culture / Leo Lowenthal -- A theory of mass culture / Dwight MacDonald -- The people and the arts / Gilbert Seldes -- Avant-garde and Kitsch / Clement Greenberg -- 3. Mass literature: Books: Is there a best seller formula? / Frank Luther Mott -- Who reads what books and why? / Bernard Berelson -- The book business in America / Alan Dutscher -- The problem of the paper-backs / Cecil Hemley -- Detective fiction: Who cares who killed Roger Ackroyd? / Edmund Wilson -- Raffles and Miss Blandish / George Orwell -- Simenon and Spillane: the metaphysics of murder for the millions / Charles J. Rolo -- Mickey Spillane and his bloody hammer / Christopher La Farge -- Comic books and cartoon strips: Comic strips and their adult readers / Leo Bogart -- Paul, and Horror Comics, and Dr. Wertham / Robert Warshow -- The opinions of Little Orphan Annie and her friends / Lyle W. Shannon -- How to read Li'l Abner intelligently / Arthur J. Brodbeck and David M. White -- Magazines: Values in mass periodical fiction, 1921-1940 / Patricke Johns-Heine and Hans H. Gerth -- Majority and minority Americans: an analysis of magazine fiction / Bernard Berelson and Patricia J. Salter -- 4. Motion pictures: national types as Hollywood presents them / Siegfried Kracauer -- Hollywood and the U.S.A. / Hortense Powdermaker -- The good-bad girl / Martha Wolfenstein and Nathan Leites -- God, radio, and the movies / Frederick Elkin -- The creator-audience relationship in the mass media: an analysis of movie making / Herbert J. Gans -- Company-town pastoral: the role of business in "executive suite" / Eric Larrabee and David Riesman -- 5. Television and radio: Social research in television / Rolf B. Meyerson -- The phantom world of TV / Gunther Anders -- In defense of television / Henry Rabassiere -- The mike in the bosom / Murray Hausknecht -- Mass appeal and minority tastes / Kurt Lang -- 6. Divertissement: Popular songs vs. the facts of life / S.I. Hayakawa -- The new popularity of jazz / Morroe Berger -- Listening to popular music / David Riesman -- card playing as mass culture / Irving Crespi -- Broadway and the flight from American reality / Henry Popkin -- 7. Advertising: American advertising / Marshall McLuhan -- Hollywood's newspaper advertising: stereotype of a nation's taste / David M. White, Robert S. Albert, and R. Alan Seeger -- 8. The overview: Mass communication, popular taste and organized social action / Paul F. Lazarsfeld and Robert K. Merton -- Television and the patterns of mass culture / T.W. Adorno -- Sight, sound, and the fury / Marshall McLuhan -- Notes on mass culture / Irving Howe -- Of happiness and of despair we have no measure / Ernest Van Den Haag -- The middle against both ends / Leslie A. Fiedler -- Popular culture and the open society / Melvin Tumin -- The public arts / Gilbert Seldes.
990 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA [LOCAL, CANADÁ]
Enlace de información para campos 9XX v75Ford. ROSm
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Enlace de información para campos 9XX v76AGX
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Enlace de información para campos 9XX v7720466
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Enlace de información para campos 9XX v770I 001290
990 ## - EQUIVALENCIA O REFERENCIA-CRUZADA [LOCAL, CANADÁ]
Enlace de información para campos 9XX v999Ignacio
Existencias
Estado de retiro Estado de pérdida Fuente del sistema de clasificación o colocación Estado dañado No para préstamo Localización permanente Ubicación/localización actual Fecha de adquisición Total de préstamos Signatura topográfica completa Código de barras Fecha visto por última vez Precio válido a partir de Tipo de ítem Koha
    Other/Generic Classification Scheme     Instituto de Investigaciones Gino Germani - CDI Instituto de Investigaciones Gino Germani - CDI 09/26/2018   Ford. 20466 20466 09/26/2018 09/26/2018 Libro

Centro de Documentación e Información - Instituto de Investigaciones Gino Germani, Facultad de Ciencias Sociales, Universidad de Buenos Aires

Pte J. E. Uriburu 950, 6to piso - (C1114AAD) / Ciudad Autónoma de Buenos Aires / Argentina /
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